Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


3. Osztály: A víz halmazállapota

2017.02.20

Óravázlat

 

Tanítás helye:

Tanítás ideje:

Osztály:

Tanító neve:

Gyakorlatvezető neve:

Tantárgy: Környezet

Tananyag: A víz halmazállapotai

Elsődleges didaktikai cél: Új ismeret

Célok és feladatok:

- Előzetes ismeretek felidézése az oldódás folyamatáról, és a házi feladat ellenőrzése

- Új Ismeret felidézése tankönyvi szemléltetéssel

- Új ismeret: Víz előfordulása a természetben, időjárási jelenségekben

- Új ismeret: A víz fontossága az élővilágban

- Új ismeret tudatosítása kísérlettel

 

 

Tankönyv: http://www.e-dinasztia.hu/kornyezetismeret3/index.html

 

Előkészítés

1.) Ismétlés – Oldandó anyag, oldószer, oldat, környezet szennyezés                Idő: 5'

Miről tanultunk a múlt órán?

Milyen kísérleteket végeztünk?

Kinél van most valamilyen oldat? Mi lehet ezekben az oldatokban?

Milyen 2 részre bontható az oldat?

2.) Kísérlet                                                                                                               Idő: 2'

Egy üveget teletöltöttem vízzel és van nálam egy kavics. Vajon fel fog oldódni a vízben?

Tippek számszerű felírása a táblára. Félreteszem az ablakba, az óra végén megbeszéljük!

3.) Házi feladat ellenőrzése                                                                                    Idő: 3'

Felolvassák a mondatokat a vízszennyezésről.

Új ismeret feldolgozása

4.) Tankönyv 47. oldal                                                                                            Idő: 10'

Olvassuk el a kékkel bekeretezett részt! Jelöljük meg, meg kell tanulni!

Olvassuk el alatta a szöveget!

Mondjatok olyan növényeket, amelyek sok vizet igényelnek, és olyat, ami keveset!

Melyek azok az évszakjaink, amikor viszonylag több csapadék esik? Milyen formában esik egyik – másik évszakban?

Mi a halmazállapot?

Milyen halmazállapotokat ismerünk?

5.) Tk. 47. oldal /1 feladat                                                                                      Idő: 3'

Tudunk e másik, olyan anyagot mondani, amely ugyanígy előfordul a természetben mind a három halmazállapotban mint a víz?

6.) Tk. 47. oldal / 2. feladat                                                                                    Idő: 5'

Nem tudjuk elvégezni a kísérletet, de vajon mi történhet?

Olvassuk el a kiemelt részt! Jelöljük ki ezt tudni kell!

7.) Tk. 47. oldal / 3. feladat                                                                                    Idő: 5'

Nem tudjuk elvégezni a kísérletet, de vajon mi történhet? A rajz készítés a füzetbe házi feladat!

Olvassuk el a kiemelt részt! Jelöljük ki ezt tudni kell!

8.) Tk. 48. oldal / 5 feladat                                                                                     Idő: 10'

Megválaszoljuk a kérdéseket, majd a kiemelt részeket elolvassuk. Megjelöljük mit kell megtanulni.

Lezárás

9.) Óra elején elkezdett kísérlet lezárása, összefoglalás, értékelés                      Idő: 5'

Megnézzük az üvegben a kavicsot, ami nem oldódott, így megállapítva, hogy nem csak az olaj nem oldódik a vízben, hanem más dolgok is vannak, amelyek nem oldódnak.

Foglaljuk össze a halmazállapotokat! A víz milyen körülmények között, milyen halmazállapotban lelhető fel a természetben? 

 
 

 




Archívum

Naptár
<< Március / 2020 >>


Statisztika

Online: 1
Összes: 39710
Hónap: 802
Nap: 24